WYNIKI SPRAWDZIANU PO KL VI:  I MIEJSCE W GMINIE W 2015r

Zapraszamy do oddziału przedszkolnego i klasy pierwszej!

wycieczka AGH17 października  2018 r. uczniowie klas IV-VIII pod opieką pań: Katarzyny Krawczyk, Aleksandry Szlawskiej i Eweliny Paluch uczestniczyli w wycieczce do Krakowa. Pierwszą część lekcji w plenerze stanowił spacer krakowskim szlakiem niepodległości. Rozmawialiśmy o wydarzeniach, które miały miejsce w Krakowie i przyczyniły się do odzyskania przez Polaków wolności.

Rozpoczęliśmy nasz szlak przy płycie upamiętniająca przysięgę Tadeusza Kościuszki na Rynku Krakowskim. Następnie obejrzeliśmy wystawę plenerową Muzeum Fotografii na Placu Marii Magdaleny prezentującą zdjęcia zrobione sto lat temu w Krakowie podczas wydarzeń związanych z odzyskiwaniem władzy w mieście przez Polaków po zakończeniu I wojny światowej. Z wystawy przeszliśmy na ulicę Józefa Piłsudskiego, mijając budynek Towarzystwa Gimnastycznego Sokół, zatrzymując się pod pomnikiem Marszałka i jego legionistów. Dalej ruszyliśmy w kierunku Oleandrów, skąd w 1914 roku wyruszyli żołnierze I Kompanii Kadrowej, zalążka Legionów Polskich.
Z Oleandrów przeszliśmy do budynków Akademii Górniczo Hutniczej, gdzie zwiedziliśmy wystawę prezentującą zagadnienia związane z wydobyciem węgla. Mogliśmy poczuć się jak w prawdziwej kopalni, przymierzając kaski, dotykając maszyn górniczych i przechodząc korytarzami zaaranżowanymi na wzór chodników kopalnianych. Z zainteresowaniem słuchaliśmy opowiadania pani przewodnich o realiach pracy pod ziemią.
Kolejnym etapem naszych plenerowych zajęć edukacyjnych była lekcja fizyki, czyli spotkanie z zagadkami iluzji optycznej prezentowanymi w Muzeum AGH na wystawie interaktywnej "Po drugiej stronie lustra". Uczniowie mieli między innymi okazję: zobaczyć własną sylwetkę w różnej skali tworząc iluzjonistyczny obraz fotograficzny, rozwiązywać zagadki optyczne, spowodować znikanie własnej dłoni, bawić się trójwymiarowym obrazem. Największym zainteresowaniem cieszyła się groteskowa i z lekka makabryczna zabawa umieszczenia własnej głowy na talerzu w otoczeniu owoców i węża boa.
Na koniec naszej wycieczki udaliśmy się na posiłek do restauracji McDonald's, po czym wróciliśmy do szkoły w świetnych humorach, dzieląc sie wrażeniami.