WYNIKI SPRAWDZIANU PO KL VI:  I MIEJSCE W GMINIE W 2015r

Zapraszamy do oddziału przedszkolnego i klasy pierwszej!

image00328 września uczniowie klas IV-VIII wraz z wychowawcami udali się na całodniową wycieczkę do Wrocławia. Celem wycieczki było zwiedzenie Afrykarium znajdującego się przy Wrocławskim Ogrodzie Zoologicznym, spacer po wrocławskim rynku oraz podziwianie panoramy Wrocławia z punktu widokowego Sky Tower.
W podróż wyruszyliśmy o godzinie 6:07 z Dworca Głównego w Krakowie. Jako środek transportu wybraliśmy pociąg. Pierwszym punktem naszego planu było ZOO, którego zwiedzanie rozpoczęliśmy od Afrykarium składającego się z 21 basenów i akwariów zamieszkiwanych przez 250 gatunków ryb. Na terenie tego kompleksu podziwialiśmy zwierzęta występujące na terenie Afryki: hipopotamy, manaty, pingwiny przylądkowe, kotiki, krokodyle czy mureny.  Największym zainteresowaniem wśród zwiedzających cieszył się Kanał Mozambicki- 18 metrowy przezroczysty tunel z akrylu, który umożliwia podziwianie żółwia zielonego, rekinów, płaszczek a także innych gatunków ryb. Na terenie ZOO odwiedziliśmy jeszcze Pawilon Madagaskar, Saharę, Słoniarnię oraz największego drapieżnika Polski- Niedźwiedzia brunatnego.

image002Po przerwie obiadowej ruszyliśmy na Rynek Główny będący kolejnym celem naszej wycieczki. Podziwialiśmy jeden z największych staromiejskich rynków w Europie z największymi ratuszami w Polsce oraz licznymi kolorowymi kamienicami. Budynki otaczające wrocławski rynek pochodzą z różnych epok historycznych oraz reprezentują bogactwo stylów architektonicznych co przykuło naszą uwagę.

image004Ostatnim punktem naszej wycieczki był wyjazd na punkt widokowy Sky Tower znajdujący się na 50 piętrze na wysokości 200 m n.p.m. Jest to najwyższy w Polsce budynek w kategorii wysokość do dachu oraz wysokość do najwyżej położonego piętra. Po wyjechaniu windą na 50 piętro budynku znaleźliśmy się w przeszklonym pomieszczeniu skąd podziwialiśmy Wrocław z lotu ptaka. Roztaczający się przed nami widok oraz miniaturowość zabudowań podziwianych z tej wysokości zrobiły na nas ogromne wrażenie i z pewnością na długo pozostaną w naszej pamięci.

image003Po odwiedzeniu wszystkich zaplanowanych miejsc udaliśmy się na Dworzec Główny we Wrocławiu, skąd pociągiem wróciliśmy do Krakowa. Zmęczeni a jednocześnie zadowoleni, z głowami pełnymi wrażeń i miłych wspomnień!